12 Aralık 2010 Pazar

merhaba..

yaşar kemali tanırız hepimiz..ben yaşar kemal ile ne zaman tanıştım bilmiyorum..ama tanışmama vesile olan bir ikinci sayfa haberiydi..sağ alt köşede ufak bir haber..teneke fransada yazıyordu..ve ilk okuduğum kitabı oldu teneke..ki ben tenekeden de etkilenmiştim..halbuki teneke yaşar kemalin en yavan eserlerinden biriymiş..bunu sonra anladım..yılanı öldürseler..ağrı dağı efsanesi..çakırcalı efe..binboğalar efsanesi..ve diğer kitapları..hepsi farklı birer tat bıraktı ben de..şiirsel dili ve o eşsiz tasvirleri insanı bulunduğu dünyadan alıp çukurovanın o güzel doğasına götürüyor..ve yaşar kemal anlattığının o kadar içindeki..aynı zamanda yörükleri..toprak ağaları ve halk arasında yaşanan sorunları..halk söylencelerini en güzel şekilde okuyabiliyorsunuz..ben yaşar kemali gabriel garcia marquez ile benzeştiririm..ama marquezin dili daha yavandır..ve bu yavanlıktan olsa gerek çevrilmesi daha kolay..ama yaşar kemali anlamak bir türkiyeli için bile kolay değildir..yoğundur yaşar kemal..yerel ağızı çok iyi işler..ve onun eserleri türkçede anlamlıdır..belkide bu yüzden avrupalılar yaşar kemali bizim anladığımız şekliyle anlamıyor olabilir..ve aslında nobeli ne kadar çok hakettiğini göremiyorlar bu yüzden..yaşar kemali türkiyede de ya çok sever okur ya da hiç sevmez..ama tekrar söylüyorum yaşar kemal ayrı bir dünyadır..türkiye ve dünya edebiyatının önemli kalemlerinden biridir..ve yaşar kemalin muhalif kimliğide türkiye için çok önemlidir..köyün en delilerinden biri olan yaşar kemale olan hayranlığımı tekrar söyleyip kendi sözleriyle bitircem yazımı..yaşar kemal de ki şu inceliği de belirtmeden de geçemicem..bir röportajda soruyorlar efendim bir ada hikayesinin sonuncusunu okuyucu bekliyor ne zaman bitecek gibi bir soruydu..verdiği cevap şuydu..belim ağrıyor acı çekiyorum..acılarım geçene kadar yazmayacağım çünkü okurum benim bedeni acılarımı çekmesin..bir de hiç unutmam hrant dink suikasti sonrası dinkin evinden çıkarken yaşar kemale sordular efendim sizin hakkınızda da suikast iddiaları var..ben o çocuklardan mı korkacam babam gözümün önünde vuruldu..ölümden korksaydım yazmazdım ve konuşmazdım..bu yaştan sonrada kim öldürecekse öldürsün..paylaştığım videoda cumhurbaşkanlığı ödül töreninde yaptığı konuşmadan..

sağlıcakla kalın..

Hiç yorum yok: