5 Temmuz 2012 Perşembe

merhaba..

bu hafta birçok blogda onur yürüyüşü ile ilgili yazılar okudum.. basın pek ilgilenmemişti bu konuyla.. istanbulda da bununla ilgili birçok konuşmaya tanık oldum.. çevremdeki insanlardan bazı bilgiler aldım.. bir yazımda kendi adıma sokaklara verdiğim önemi dile getirmiştim.. bu noktada lgbtt bireylerin sokaklarda bu şekilde verdiği mücadele büyük bir öneme sahip.. insan hakları açısından en önemli ölçüt insan onur ve haysiyetidir.. ve lgbtt bireyler hak mücadelesini 'onur' mücadelelerini her geçen sene daha da güçlenerek sürdüyor..

ben kendimi insan hakları savunucusu olarak adlandırıyorum.. ve bu noktada haklar arasında yaratılmaya çalışılan hiçbir hiyerarşinin tarafı da olamam.. ama bu noktada hak mücadelesi veren kitlelerdeki ana problemi görmemiz gerekir.. sadece kendi mağduriyetleri noktasında bir mücadele hak kazanımı sağlamaz.. zira insan hakları bir bütündür.. ve son yıllarda bu aşılmaya çalışılıyor bu da olumlu ve güzel bir gelişme.. ama bilmeliyiz ki tek başına homofobiyle ya da ırkçılıkla mücadele bir çözüm getirmez.. zira aynı zihin dünyalarının ürünüdür bunlar.. yani homofobiye karşıda islamafobiye karşıda antisemitizme karşı da mücadele verebilmektir erdemli olan.. ötekileştirilenlerin ötekileri olmamalı..

sağlıcakla kalın..


Hiç yorum yok: