28 Eylül 2009 Pazartesi

ne okursun ülkem insanı....

*ülkem insanının az okuduğu söylenir ve gerçekten öyledir.bu okunanların içinde gazete,dergi kitap gibi yayınlar var.ama bir bakıyoruz en çok okunduğu söylenen gazete posta...ne var bu postada.toplumumuzun aklı gerçekten iki bacak arasında mı?sadece cinsel objeleri öne çıkaran haydar beyin olduğu bir gazete.ben ülkem insanının daha çok yol kat etmesi gerektiğini düşünüyorum onun için...

**peki burda devletimizin tutmu nedir?okumaya çok mu teşvik ediyor?kitap,gazete ve dergi fiyatlarına kültür bakanlığı yoluyla bir el atsa bu yayınlar(salt ideolojik ve cinsel) vergi muafiyeti altına alınsa...ben kendimce bir kütüphane oluşturmaya çalışıyorum.okumak istediğim kitapları alayım diyorum ama pahalı mesela ince memedin dört cildi en ucuz haliyle 75 liraya geliyor.gazeteler de pahalı günlük gazete okuyan birisiyim 60 krş,75 krş gazete fiyatları hafta sonu 1 liraya çıkıyor;dergiler 7lira,10 lira bu pahalılıkla okunma oranları tabi düşük olur.bir kere bu halka ''paran varsa oku'' demektir.hadi ben alabiliyorum ya okumak isteyip de alamayanlar...sanki memleketimizin her yerinde kütüphaneler de var.

bu toplum okumuyorsa burda devletin de eksikliği vardır.toplumumuzdaki eksikliği söylemiyorum zaten....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc