24 Ocak 2010 Pazar

uğurlar olsun

''yaşı kaç olursa olsun; 17 veya 27, katil kim olursa olsun,bir zamanlar bebek olduklarını biliyorum.bir bebekten bir katil yaratan karanlığı sorgulamadan hiç bir şey yapılamaz kardeşlerim...''
rakel dink

bu sözler hrant dink'in eşine ait.ocak ayı öyle bir ay ki türkiye'nin aydınlarının bir bölümünün hayatının karanlık güçler tarafından sonlandırıldığı bir ay...
çoğunu tanımıyordum,yazılarını pek okumuşluğum da yok;ama kimsenin ya da hiç bir siyasi akımın etkisinde de kalmadan bunları söylüyorum.çünkü kaleme saygım var.kalemin gücüne...
bugün araştırmacı gazeteci uğur mumcu'nun ölüm yıl dönümü.evinin önünde hunharca katledilişinin yıldönümü.özgür ve özge'nin çocuk yaşta babasız kalmalarının yıldönümü.özgür bir kalemin kırılmasının yıldönümü..
geçen gün hrant dink'in ölüm yıldönümüydü.hani diyor ya hrant dink bir güvercin ürkekliği içerisindeyim ama biliyorum ki ülkemde kimse güvercinlere dokunmaz.ben de biliyorum ki bu ülkede güvercinlerin kanadını kıran,kafasını koparan caniler de var.lobilerin adamı dedikleri dink,altı yırtık bir ayakkabıyla ölmüştü.onun içinde önemli olan ne para ne de puldu.çünkü o da özgür bir kalemdi...
görüşü,inancı,milleti ne olursa olsun bir insanın öldürülmesi kadar kötü ve vahim bir olay olamaz.bir insanın özellikle düşüncesinden dolayı öldürülmesi ise bir o kadar trajik ve acı...
aydınların ve özgür düşüncenin yeşerebildiği bir ülke bir dünya temennisiyle...

sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok: