25 Ekim 2009 Pazar

bugün efkarlıyım açmasın güller...

şu sılanın ufak tefek yolları
ağrıdan sızıdan tutmaz elleri
tepeden tırnağa şiir gülleri
yiğidim aslanım burda yatıyor

bugün efkarlıyım açmasın güller
yiğidimden kara haber verirler
demirden döşeği, taştan sedirler
yiğidim aslanım burda yatıyor

ne bir haram yedim, ne cana kıydım
ekmek kadar temiz su gibi aydım
hiçkimse duymadan hükümler giydim
yiğidim aslanım burda yatıyor

mezar arasında harman olur mu
onüç yıl hapiste derman kalır mı
azrail aç susuz canın alır mı
yiğidim aslanım burda yatıyor

Bedri Rahmi EYÜBOĞLU

bu şiiri eyüboğlu nazımın ölümü üzerine yazar.12 eylül sonrası zülfü livaneli pariste bu şiire beste yapar.uğur mumcu parise gittiğinde livaneliye yeni bir çalışması olup olmadığını sorar.livaneli de bu besteden bahseder ve dinletir mumcuya.mumcunun gözleri dolar bu sadece nazıma ağıt değil tüm şehitlerimize der ve tüm demokrasi şehitlerine diyip gözyaşlarını siler.bilmezki kendi ölümü sonrası söylenecek bir ağıta ağladığını,kendi ağıtına ağladığını...

bu parçayı her dinlediğimde ürperirim yeni dinlermiş gibi.tüm demokrasi şehitlerimizi minnetle anıyorum....ruhları şad olsun...

Hiç yorum yok: