15 Ekim 2009 Perşembe

vicdan ve milliyetçilik

edebiyat ve coğrafya öğretmenimle tartıştım blog bu hafta içinde.kendileri milliyetçilik duyguları kabarık insanlar.iyi milliyetçi olmak vicdan sahibi olmayı ve adaleti savunmayı engellemez ya....milliyetçi olun...

bu insanlar bu yaz çinde yaşanan olaylardan dolayı çine hakaret ediyorlar.peki hiç kendi ülkemize bakıyor muyuz?bizim devletimizin faşizan tutumlarını eleştirmeden nasıl başka devletin politikalarını eleştirebiliriz.ben yapınca iyi sen yapıca kötü.bu insanlar ermenilerin topraklarından gönderilmesine ne diyor acaba ya da varlık vergisi,6-7 eylül olayları ve gayrimüslim azınlığın göç süreci,dersim,maraş ve çorum katliamları.bunun yanında madımak faciası,kürtlerin ve alevilerin haklarını alamaması ve diğer tüm farklılıkların yok sayılması.


hani bu tarz milliyetçi insanlar atalarımız derler ya hep.bakın atalarınız dediği gibi yapın bir,önce iğneyi kendinize batırın.barışa atılan adımların da önünde durmayın.

*milliyetçiliği canavar olarak görüyorum.ama bu demek değil ki kültürel ve dil farklılıklarına karşıyım aksine bu zenginlikler yaşatılarak huzur içinde yaşanılan,soy ve sopun önemsenmediği bir dünya hayal ediyorum...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sadece çok haklısın demek istiyorum..